top of page
Zoeken

Consultants hebben het grootste sales potentieel

Technische professionals en consultants hebben in mijn ogen een ongelooflijk potentieel dat ze zelf niet zien.


De reden: 

In de praktijk associeer je 'verkopen' nog met opdringerig zijn. Met manipuleren. Met alles wat indruist tegen jouw integriteit en vakmanschap. Het gevolg is dat je salesactiviteiten afstoot en erin vertrouwt dat sales wel jouw kant op komt.


Je bent immers goed in je werk, toch. 


JUIST. En dat is precies waarom je de perfecte trusted advisor kan worden.


Je diepgaande vakkennis maakt je geloofwaardig bij beslissers. Alleen weet je vaak niet hoe je die moet verbinden met wat je klant écht nodig heeft.


Ik zie dagelijks briljante consultants en techneuten worstelen met vragen als:


"Hoe verkoop ik én blijf ik declarabel?"

"Hoe vertaal ik onze technische expertise naar een waardevolle propositie?"

"Hoe haal ik continu leads uit mijn bestaande netwerk?"

"Hoe benader ik potentiële klanten zonder pushy over te komen?"


Alleen hoe harder je probeert te 'verkopen', hoe minder succesvol je bent. Althans, dat is wat ik al 25 jaar steevast roep in mijn sessies met opdrachtgevers. 


En nu ga ik iets zeggen waar ik misschien later spijt van heb ;-)


Na deze 25 jaar ervaring in enterprise sales en salesleiderschap heb ik besloten om mijn kennis en ervaringen te bundelen in een boek. Geen abstracte modellen maar bewezen lessen in de praktijk bij opdrachtgevers als ABN Amro, Accenture, Microsoft en Shell.


Speciaal voor techneuten en consultants die de ambitie hebben om trusted advisor te worden. 


Mijn nieuwe boek krijgt daarom een werktitel die tegen alle verkooptraining ingaat: "Stop met verkopen. En ontwikkel duurzame klantrelaties!”


En door dit hier te delen, kan mijn hele netwerk me vanaf nu aan deze belofte houden. De pen is in de aanslag.


ree

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page